DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Apr 24, 2010

ketika cinta bertasbih!

Assalamualaikum, salam segala salam!

Ayatul husna: cinta adalah kekuatan yang mampu mengubah duri jadi mawar, mengubah malang jadi untung, mengubah sedih jadi riang, mengubah setan jadi nabi, mengubah iblis jadi malaikat, mengubah sakit jadi sehat, mengubah bakhil jadi dermawan, mengubah kandang jadi taman, mengbah penjara jadi istana..., mengubah amarah jadi ramah, mengubah musibah jadi muhibbah..


sekali lagi, karya habiburrahman el shirazy, KETIKA CINTA BERTASBIH, selepas karya ayat-ayat cinta, di atas sejadah cinta, berjaya menarik aku untuk menginsafi diri, merenung kelemahan diri.. aku baru saja berkesempatan menonton film kcb 1& kcb 2.. ikhlas, kcb ini sangat menarik, jauh lagi menarik dari ayat2 cinta yang difilemkan.. AAC agak menyimpang dengan novel asalnya yang telah aku baca.. kcb jugak membuatkan aku agak insaf, sangat teringin nak melanjutkan pelajaran kat bumi para anbiya, namun sangat merasa kekerdilan & kelemahan diri, merasa kekesalan yang teramat sangat, xberjaya melanjutkan pelajaran disana, belajar xcukup bersungguh2 dulu,walaupun tulah yang pernah menjadi cita2 hamba allah ini semasa di awal persekolahan di alam menengah dulu..bukan rezekiku mungkin..

Terpukau dengan keayuan Anna Althafunisa, kagum dengan semangat Abdullah Khairul Azzam, ketabahan saudara Furqan, kesungguhan Eliana untuk berubah menjadi muslimah yang terus ingin berbakti pada agama islam, agama yang syumul.. Kisah cinta dalam kcb ni juga,  mengkagumkan, membuktikan, maut & jodoh ditangan tuhan, kalau sudah benar dia tercipta untukmu, maka qada' dan qadar yang akan menentukan segalanya..

Subhanallah, credits to Habiburrahman, atas keberhasilan karya beliau, semoga allah memberkati usah dakwah beliau, merahmati umur beliau dan meredhai kehidupan beliau.. amin!

p/s: kalau rasa nak baca karya beliau ini, klik KETIKA CINTA BERTASBIH atau beli je kat kedai buku, mesti ada.. tq=)


No comments: