DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Dec 11, 2012

DISAAT KITA DITIMPA UJIAN ♥


"Orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan, Inna lillahi wa inna ilaihi raaji’un (sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepada-Nya kami kembali)." 
Al baqarah : 156.

Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhannya dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk. " 
- Al baqarah : 157.

Kalau kita ditimpa apa pun jenis musibah, fail exam ke, jatuh basikal ke, kena reject ke, kawan tipu ke, kembalilah kepada Dia, Dia yang maha mendengar segalaNya, ucaplah innalillahiwainnailahirajiun :) 

ucapan ni bukan terhad untuk bila kita dengar berita kematian je k. ramai yg salah anggap benda ni. So sekarang dah tahu kan. jom kita amal sama2. insyaAllah

Semoga Allah redha dengan kita yang sentiasa berusaha mencari RedhaNYA, Dia menyimpan segala rahsia, hanya Dia,   :D

No comments: