DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Dec 18, 2009

.. seronok and rindu saat tu..

Lamanya x post something kat blog ni.. semuanya disebabkan perasaan malas yang mendewa aku nih,habih usang and bersawang dah(over betol) huhu.. macam2 dah jadi..Last week yang sepatutnya aku g kelantan tok SUKARELAWAN MASKUM xjadi pon, kui3, coz keadaan kat sana masih teruk and membahayakan kitorg2 y bakal g sana.. so event tu tertangguh..bukan aku tarik diri okeh?heehe bila nak pegi pon, xtahu, macam xjadi jew, hehhh...aku sebenarnya nak refresh balik benda2 yang jadi dalam seminggu aku x "hapdet" blog nih..


Khamis,10/12

Aku kua jalan2 ngan adik2 aku.. buat petama kalinya akak aku x ikot, coz die keje, padan muka kak aku.. huhu, best2.. g jejalan kat kat Taiping sentral, best2 jugak, tapi duit ratos gak la abis kat budak2 nih, adoi hehh tapi  takpe2, bukan salu sangat nanye aku blanja n g kua ngan adik2 aku nih, balik umah pon jarang, nak jejalan ngan diorg mendenya, huhuhu Nilah dia tempat kitorg tuju ritu, TS kebanggaan Taiping haha, ngat KL je ke ada TS haa?? hehh




Sabtu, 12/12


hari ni hari yang paling best.. macam2 benda jadi.. sepatutnya tengahari ni actually aku plan ngan akak aku nak g penang, akak aku nak anta laporan praktikal dia kat lect. die.. pagi2 buta, seperti biasa, aku biasa nya akan tdo balik pas subuh,(kantoila pemalas) haha , tapi pagi2 ni, ayah aku dah kecoh2 suruh kitorg siap nak balik umah kitorg kat parit buntaq (aku baru je dok taiping ni nanye hehe) dengan liatnya aku besiap,memang kelam kabut kitorg pagi tu, nasib baek sempat siap cantik2, adik2 aku yang kecik dua org tu, siap xsempat mandi agi dalam kekabutan pagi tu, hahaha  mase tu memang hairan lah, sebab semalam tu aku da tny dah ayah aku, katanya ayahku keje rini..musykil2

mase dalam kete, ayah aku bawa memang laju gile arh, aku tnya la ayah aku, "nape la yang kite kabut2 balik pb ni yah?? ada pape ke?" dengan selambanya ayah aku menjawab, "sebenarnya, petronas kol ayah semalam, ayah kena amik cabutan bertuah kul 10.30 rini, kot2 la menang satu juta ke..hehe" cehh aku ngat sebab apela.. hehh.. tapi, dalam kelam but kitorg pagi tu, nasibla ayah aku sempat sampai, and sempat jugak amik hadiah, tgk nih..





hehe.. dapat saguhati.. dapatla RM100 jadi la kan? dah rezeki banyak tu, alhamdulillah = D then kitorg gerak balik umah kat pb tu... balik, lek2 jap, kemas2 sket,behabuk jugakla.. umah tu sekarang xda orang tinggal.. dengar2 cite ayah aku nak wat jadi homestay je, bernas jugak idea ayah aku tu , leh tambah pendapatan kuarga, hehe..sape2 yang tingin nak merasa nak dok umah aku yang besh tu, bgtau je, jgn malu2, hehe..

Tgah sebok2 tu, tiba2 ayah aku cakap ayah aku bermurah hati nak anta aku ngan akak aku g penang, dengar2 je, yahoooo! besh, xyah la susah2 gerak naik bas hehe.. dalam tengahari macam tu, bergeraklah kitorang g USM..Adik aku yang kecik ni agak teruja jugakla, sebab kan lalu jambatan, ada laut, tapi die kate "shungai" hehh layan jela.. sampai USM, singgah mayang kat masjid dia..balik je pada urusan akak aku tu, kitorg pon begerak la jeti penang.. Sekali lagi adik kecik aku tu teruja bebenor tgk laut, hehh..


nampak x jambatan pp tu??

adik mim and akak aku..

adik aku yang teruja, hehh

sampai je kat jeti seberang, semua da kenyang, kitorg sume g benti makan kat NASI KANDAR yang mabeles! hehe, ape ke namenya restoren tu, nashmir kot, hek3, xingat lor... pas da makan, perut da kenyang, kitoorg pon trus membuta lam kete, tinggal ayah sorg je bawak keta.. sampai taiping amik adik aku ina, dia xikot, coz ada kelas memandu(padan muka ina, weee~~) Berehat2 jap dalam dua jam camtu, pas maghrib, kitorg sume gerak balik kampong pulak..( arini hidup aku banyak duk dalam keta je, beku aku ngan econ tuh, hehh) sampai Sungkai dah malam buta.. the endla story tok rini, 12/12 =)

ish...penatla plak, sambong taip next entry lah, hehh=) tata!

p/s:pemalas nya kua, cakap nak jadi cam blog hitamputih tu, tapi hampeh pemalas, =P

No comments: