DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Dec 30, 2010

. AWAM JADI ASKAR I.

salam :)

aiyaaa. sangatla lama x berblogging.sememangnya habis saja final, aku menghadapi hari2 yang pelbagai warna, yang sememangnya sangatla busy. tuhan saje yang tahu. kalah YB asenya. hehe...sekarang aku tengah becuti, n yang paling penting, otak ni kosong, xda bebanan hal yang kena difikirkan sementara tunggu masuk sem IV  tahun ke II aku kat UPNM tuuuu.... :)

sebenarnya, dah lama sangat nak cite kat blog ni pasal apa yang jadi, tengok jelah kat tajuk atas tuuu, panjaang nye haa, starting dengan exam final, then cuti 3hari, stat balik hidup dengan survey camp, then cuti sehari, start dengan kem tahunan PALAPES. ni la sebab aku nak menaip malam ni. nak bukukan semuanya, almaklum, aku ni sangatla pelupa. memory best camtu, xkan nak biakan lupus ditelan zaman je kannnn. heheh :)

SURVEY CAMP (CIVIL ENGINEERING) 
29 N0V- 6 DEC 2010

survey camp or nama melayunya kem ukur, huhu. SC ni benda wajib yang sume budak2 u yang amik kos macam aku ni, SC ni jugak masuk dalam assessment tuk carry mark subjek GEOMATICS aku sem ni.. tujuan dia untuk bagi pendedahan camana sesuatu kerja2 lapangan dibuat, kira macam ala2 praktikal la kan.. layan jugak buat benda2 ni.. jujur aku cakap, masa aku belaja lam kelas, aku bukannya paham sangat, nak kira tu mungkin bole n paham, tapi nak apply tu, macam xbapa reti, hahhaha ni kalao sir aku baca ni, mamposs, hukhuk.

masa aku SC ni, banyak benda aku belajar, pengalaman xpayah cakapla... yela, bayangkan keja dok ukur2 jalan n bangunan, dahla kat tempat orang, kat jalan n bangunan stap2 duduk tu haaa, kat WISMA BINTARA, antara yang bestnya
  • dapat teamate yang supportive, mula2 ngat dorg ni hampeh, atlast terbukti mereka  gaya. hahha. tenkiu in uli, safiq, n fazo! :)
  • seminggu aku dok berkampung kat kawasan tu, dari pagi ke petang sehari2
  • belah malam, duk layan buat keje kat lab ECA sampai ke subuh
  • makan hari2 betul2 bila lapa je. pagi makan roti canai, petang makan nasi
  • pengalaman share makanan, tong2 sorg 15 seminggu, gilir2 masak
  • time aku ngan in kena masak, boleh pulak cirit2 pulak an. hahaha
  • projek tu bole pulak an tedelay dua hari, mula2 ngat habes sabtu, isnin baru habes! :)
  • mula2 plan baik je nak berulang balik umah, aleh2....tdo tiap malam berbantalkan lengan kat masjid, masjid tu rumah no 1, lab umah no2, kat ctu la tempat makan mandi salin baju n tdoooooooo! :)
  • berhitam legam dijalanan. konon spare sunblock. hareeeeemm, xlut pon. dua hari je layan, pastu, xdan dah aiihhh nak pakai. hahha
  • masa ni jugak banyak kenal perangai masing2. huhuuu.. biasaala.. manusiaa :)
dah bis da kot, yang lain2 tuuu,  tak bape nak hingat dahh.. grade tuk subjek ni dah pon aku tawu.. walaupon agak mengecewakan, tapi, xpe. pengalaman SC ni lebih berharga mey.. padan muka aku, sape suh malas2 b4 final dulu. hahah :P

SPECIAL BREAK,
7 DEC 2010

hahah. xda pe yang special pon actually. just cuti sehari. masa ni awal muharam. merehatkan diri. keluar makan2 ngan cik abang sebentar. makan kat mid, masa ni double date ngan paan@ tanker dengan gf nya, ida.. sweet lol dorg. huhu main boling sama2.kalah. my man tu yang menang, alah naseb je tu beliau menang, hahhaha:p malam tu prepare kan diri, tdo awal tuk training esok harinya...

LATIHAN BERTERUSAN PALAPES
8DEC-13DEC2010


masa ni, semua palapes dari junior-inter-senior, training kat upnm... buat pt.. kelas... revision.. preparation tuk wat CW kat mempaga starting 14-22DEC.. best2... masa ni dah xpayah pk benda lain da.. layaaannn je sume benda2 asykar tu. haha..emm... masa ni jugakla ada benda2 yang xbape nak bes jadi.. bole pulak dorg saring2 budak tuk g annual camp nati ni.. ramai jugak member baik xdapat pegi... sedih.. tapi life must goes on..alhamdulilah, nama aku naik. walaupon lambat jugakla. hehe..las b4 pegi, sempat jugak bagi hanfon kat myman, sedihnya nak tinggal beliau dan family masa tu, seminggu kot xbawak fon ke hutan mempaga tuuu..risauuuu ok!

TO BE CONTINUE in part II :P

No comments: