DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Dec 30, 2010

.AWAM JADI ASKAR II .



salam :)

guys, done part 1, heh, pening pala sebenanya nak update blog ni, banyak pk, lagi susah dari jawab fluid mechanics nih, hahah... to yg baca part 1, thanks coz sambung baca part 2 ni. entry2 ni bukan tuk tontonan pon sebenanya, just nak share n simpan ketat2 kenangan ni melalui blog cabuk aku ni, nak menulis diari malas, virtual diary ni la jadi peneman, bosan2 boleh baca balik, ye dakkk? heh. ok done, aku melalut :P continue......mode:mempaga balik.

EX JENGKING MEMPAGA SIRI 1 2010
LADANG KELAPA SAWIT,
MEMPAGA, PAHANG.
14 DEC- 22DEC2010

there i went.... inter cnior dalam 2++ ke mempaga wat CW, junior2 buat CIW kat bukit besi .. hari2 di mempaga.. tuhan je yang tahu betapa aku menghitung hari kat sana.. hahahahha seronok actually kat sana. sangat best ok. cuma biasa civilian-to-asykar-wanabe macam ak ni. memang la banyak cket bunyik nya(cket ke?) hahah. meh aku review  balik hari2 aku kat sana.

1st day + 2nd day + 3rd day.....
masa ni kitorg masih lagi di beri peluang tdo atas tilam empuk,(walau pon xbekatil), mandi dalam bilik air, ada kipas n lampu kat kem 505 RAW,(rejimen askar wataniah ) Raub... 2malam jugala tido kat sana tu... aku ada gakla sempat mera sentri tengah pagi buta, konon je sentri, padahal tuhan saja yang tahu apa aku buat, tdooooo je time bediri-konon sentri malam tu. hahah. kat cni jugak la aku sempat kenal perangai sengal segelintir  manusia. nasebla aku dapat bedmate sekatil yang best. TASA, SITI, CHRISTINA N IDA :) bes jugak layan buat ketupat malam2 ngan minah2 ni, hahaha... perempuan kannn.. haha..

kat kem ni jugakla. ada cita hantu pulak dah. malam 1st tu dah ada da dok sebok org nampak kepala terbang kat kem tu haa. aku dah cuak nak mati nak tdo sana. aiyaaa.. naik hari second tu, bole pulak time tengah ro call malam, leha nampak pulak benda putih tu lalu betol2 dekat aku ngn dia diri time tu. aku da betambah cuak nak mati. nasebla hari tu aku telepas sentryi. yeeee.. haha :P 

eh, melalut dah aku ni... apa aktiviti kitorang wat dalam masa 3hari awal ni? kitorang ada sikit review class balik ngan officer yang ada ikot kitorg. our CI, chief instructor yang sporting habes, mejar chan, kapten shazarikh, kapten rahim, n  some of YO yang ada yang banyak bagi info pasal ex mara, pertahanan, pengunduran n serangan yang bakal kitorang buat dalam masa keesokannya..

petang hari ketiga tu kitorang da stat ke tempat stating nak mara. ladang kelapa sawit.huh. dalam banyak2 hari aku kat sana. malam yang paling pedih perit is malam 1st ni lah. malam tulah kena hell tengah hutan paling bes( baru lepas water drill masa tu), dengan asyek rasa nak kencing ja (kna abeskan air malam tu), khemah terdiri atas kolam airrrr, saarang semut api, masa ni pulak la spike aku nak tercabot tapak plak an. k.seksen sabo jap( maap ye, siyes ase dsabo).sentri 3-4 pagi, baju yang teramat basah, huh. siyes. fasa ni paling aku mental, xtipu. 1st nite yg memang patut dikenang! uwaaaaaaaa.. pape pon, tenkiu tuk my bes buddy masa tu, tengku hana alena, syg ko la babe! :) 
ni time baca perintah, ketua platun masa ni, tn najib yassin, aku ada blakang tu ha. apa lgi, tdoo la :P

D-DAY
masa ni stat awal, pagi lepas subuh dah stat advance. sumpah masa ni moral aku xda langsong. pagi2 buta aku dah blurrrrrr gila. uwaa. masa advance ni, kitorg kna habiskan 4bound. aku masa ni mental lemah an, coz kasot cabot, pakai kasot orang, boleh pulak time2 tu kaki nak melecet! xpenah2 aku melecet macam tu teruk, mana tak mental....blubang, ada lagi ni haa kesannya :'( nasibla masa tu budak2 seksen aku sangatla baik hati..yang stat tolong din n saleh, then yang banyak teman aku masa tu, hazim. n xlupe gak seksen lain banyak tolong angkt pack aku masa tu, man. leha n alena pon byk bg supot kat aku. YO alias OC coy aku pon ok time tu, tn kushairi, byk supot aku.. budak2 lain sek aku yg len time tu taufiq,kak mas,haidir, n atok time tu jadi hq kot..tq gilos la korg... nasebla ada budak2 ni.. yg lain2 pon, tq!: ) masa lepas bound las tu kot baru aku semangat balik, aku xpk benda lain, pk nak habiskan je...

pk2 balik, penat je aku mental time tu, hahah, padahal benda kejap je, huhu. tengahari da abis..aiya.. tapi aku mental time mara je... next ex aku da ok da... kaki melecet pon leh habis kan babe. bangga ngan diri sendiri seketika hahha....k done d-day, malam tu aku tido kat harbour area. dekat je ngan markas taktikal kitorg.. malam tu tdo ngan kakmas n alena..

D+1

hari2 sebagai seorang pegawai kadet palapes diteruskan.. pagi macam biasa, baca perintah.. petang dah nak stat ke kubu pertahanan.. time pertahanan ni bes. banyak gak benda belajar. malam tdo kat atas bukit botak tu, dengan kak mas. seronok. macam2 cerita terkeluar. hehe.malam2 sorang kena stand 2, sorg lagi boleh tdo. yang bes nya, aku konon je stand 2, padahal langsong, hahah. ngantok weh. malam tu, ada gak aku jenguk2 orang, ramai je yang stand 2 dalam mimpi haha, bunyik letupan pon ramai yg syahid, aku pon ape g, join lah, huhu.. akibat berdosa tdo xhingat mala tu, padan muka aku, bangun2 je, specs aku tercabut kanta sebelah , ganas gila aku tdo, hahah pk2 balik gila betol aku ni. tdo memang xhingat! bukit botak in memory :)

D+2


still dalam fasa pertahanan pagi tu,then petang dah stat pengunduran. berundur dari bukit botak ke harbour area (tempat sebelum ni..) masa fasa pengunduran ni agak letih. coz kena lari. aku memang xsuka lari. haha. kalau suruh jalan, kl johor pon bole, kalau lari, padan upnm pon aku xmau, huhuhu..tapi disebabkan berlari, fasa ni jadi sekejap je.. petang da habis.. hehe.. malam tu, kitorg di beri oleh CI kesayangan ktorg waktu non tactical sementara waktu, tuk pelepasan mandi. lega kot. huhu.. leh la menghilangkan bau2 ketiakbusuk+masam  setelah 4 hari xmandi time tu. muahaha. seronok leh mandi, nikmat weh. walaupon air sungai je. atlis besih la jugak ann:) malam tu tdo dengan kak fina n kak mas lagi:))
D+3


pagi ni stat la buat tinjauan, buat model, baca perintah as usual. atas tu, tekala mana satu aku? hehe. sum ni preparation tuk fasa serangan. masa ni ada bacaac perintah depan CI. theree, hensem kan beliau. sgt macho gaya beliau ok. huhu.
alamak, tu kantoi aku terlelap! terlelap kejap je ok. biasala. kadet memang suka layan tdo kan. haha:P sory sir!

ni antara ikon kami kat sana, dewa monyet, hahah. mejar chan sangat tertarik dengan beliau ok. he keep on laughing all the time bile beliau cakap dengan ali ni. hahahha bes lol masa ni.:) malam ni.. malam las before kitorang habiskan ex kitorg.. malam tu ada la jurulath coy ktorg belanja burger. sambil2 menunggu burger sampai, ada la sikit aktiviti malam kitorang ngan stap saadon ( sangat garang ok! tapi caring :) n stap hasnol yg best :) we re having so much fun dat nite:) seronok! then tdo.. kul 3.30 nak bangun, tuk start advance tuk fasa mara kul5 :)

D+4


Last dayy.. hoyehhoyeh! hahah best ok fasa ni. aku sangat enjoy. pagi tu berjalan dari harbour ke objektif AIN n AFIQAH.. sampai sana, as planned, kitorang pon buat serangan dengan jayanya. there, tgok atas tu, gamba ketua platun aku, pahlawan dan rakan2 dengan semangatnya beliau2 bergerak hahah yeaaay! akhirnya aku berjaya menghabiskan peluru styer aku. hukhuk. serius sangat lega masa tu perasaan dah berjaya habiskan semuanyaaa! :) time for bravo valkrie!:P
time to get back to kuala lumpur.......... KL menanti. :) alhamdulilah. everything done! :)

UPNM SG BESI
KUALA LUMPUR! 
23DEC 2010

Dah sampai U tercinta. jumpa cik abg amik hanfon balik tddo 1 malam kat C4 (22dec). hari2 terakhir training ni, just tuk habiskan hal2 pentadbiran, cuci senjata n yang paling best, amik elaun latihan tempatan! dapat la 4++ :) ni xdapat agi elaun kem tahunan ni. waaa, xsaba! hahah :)


alhamdulilah, thanks allah. thanks for giving all this.dapat habiskan 2010 ngan aktiviti berharga ni. annual camp 2010 n survey camp 2010 :) untuk kawan2  family n abg, thanks for those support :) with this, i always believe. everything happens for a reason. (^^,) k tc!

No comments: