DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Jan 14, 2012

.Sahabat sebenar.

Kemana saya pergi, Dia akan sentiasa di sisi. Menemani diri saat saya keseorangan, menemani diri saat saya kesedihan, menemani diri saat saya kegelisahan. Jadi, takkan pernah rasa takut sebab Dia ada. Allah ni sweet. Dia bagi saya banyak sangat nikmat yang takkan mampu saya hitung. Tapi tulah. Dah pun namanya manusia. Yang bermaksud pelupa, lagi-lagi yang nama manusia ni jugaklah, sudah tentu tidak akan terlepas dari melakukan dosa, dosa dengan Dia, dosa sesama manusia. Walaupun macam tu,Dia sentiasa ada je kat sisi. Tapi terkadang saya tak layan pun Dia. "Maka ingatlah kepadaKu, Aku pun akan ingat kepadamu." :')
Bukan sahabat kalau dia cakap belakang. 
Bukan sahabat kalau dia tidak tarik kita daripada kerosakan. 
Sahabat sejati itu, hanyalah mereka yang kalau kita ke neraka, 
dia akan terjun untuk menarik kita semula.
 ------------------------------------ 
Bukan yang sekadar baik dengan kita semasa kita baik. ^^
 -HILAL ASYRAF



indahnya nilai sahabat yang sedia terima kekurangan kita seadanya, yang mendukung, membangun, bersama saat kita perlukannya :)

"Tidakkah kamu tahu bahawa Allah memiliki kerajaan langit dan bumi? Dan tidak ada bagimu pelindung dan penolong selain Allah." (Al-Baqarah: 107). (^.^)

No comments:

There was an error in this gadget