DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Dec 1, 2009

KEGILAAN DAN NIAGA?

We meet back! hehe emm.. ada sesuatu dilema aku sekarang, nak join bisnes ke x? huh.. Nak dimulakan cerita, aku ni penahla meniaga kueh raya time raya ritu, kat u and kat kawan2 se kolej lumayan aku tu.. memang best sgt meniga ni, biar pon ponat sket meniaga ni, tapi aku memang rasa kepuasan tu, huhu antara buruk baiknya pengalaman niaga aku aritu:

BURUKNYA:
:masa aku sedikit terganggu, sebab terpaksa g tunggu sepupu aku anta kueh dari bakery ke kolej aku.
:banyak kena guna modal dulu
:bilik bersepah sebab terpaksa jadikan kueh sbgai priority time tu(masa xda nak kemas lol) hehe
:salu pening kepala bila order xcukup n xsampai pada hari yang dijanjikan!

BAIKNYA:
:of cozla dapat komisen babe!haha
:jadi femes amos jap (coz tkenal dengan perniagaan kueh yang sedap,seddaap ke?hahah)
:tolong org, ramai kot ahli2 downline yang tlg jual kueh2 aku tu,thanx zela, ekin,ainul, tawau n syukri hahaha
:belajar macamana susah n senang nya jadi peniaga ni..

See, baik n buruknya meniaga ni, seimbang.. aku memang suka berniaga ni, dalam islam pon cakap, yang 9 dari 10 mata pencarian adalah dari perniagaan, betul x? huh, melalut dah aku ni, sebenarnya nak cerita sal dilema aku ni.. Baru2 ni, tengah syok2 aku n housemate2 tersayang aku makan kat kfc, celebrate bufday adik kitorg, nazura, adalah sorg akak ni dari sne marketing, promote barang die kat ktorg, akak ni baik, dengan anak dia yang comel tu, ktorg layan jela.. then, bla bla bla bla, die pon ajak aku join, balik pada rumah aku ritu, aku search la kat tenet sal syarikat dia tu, kat web www.snemarketing.com, hmmm... macam boleh caye je..produk dia pon, aku try, ok, ada kesan positive.. pengalaman orang2 terdekat yang guna pon, ok..

adoi,,, sekarang ni, aku tengah runsing nak join ke x?  pasal modal, maybe boleh settle, coz duit biasiswa aku ada g, tapi yang aku pening sekarang, takut maka ayah aku taw je, kalau diorang tau, komfom xbagi nye..
akak aku dulu pon ada gak nak masuk bisnes mlm y femes kat malaysia ni melalui senior kat u dia pon, mak ayah aku dah tentang abis2 an.. hmmm.. ntahla... pening2.. aku dah wat research sket pasal syarikat ni, ternyata ok and boleh wat duit.. tapi?? huh... jap nak g sambung memikir lagi...=) assalamualaikum!

No comments: