DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Dec 1, 2009

crimanal vs need?

Salam..=)
Akibat terlalu banyak kelapangan masa aku dalam cuti2 ku ni, menjadikan aku sgt produktif utk mengepost kan sesuatu ke dalam blog aku ni.. huhu.. aku xla banyak ilmu sangat tentang keganasan yang berlaku dalam dunia kita akhir zaman ni.. tapi cuma aku suka untuk mengetahui/ mengikuti sesuatu tentang cerita rakyat palestin yang dah banyak menderita sejak dari zaman sallahudin al ayubi lagi.. dari sumber2 yang aku dah baca artikel  buku n web, dgr, tgk ( movie kingdom of heaven salah satunya), umat islam sepatutnya mendapat hak dan juga kepentingan mereka di bumi mereka sendiri Palestin, tanah suci nabi2 Allah..

Salah satu cara untuk kita sebagai umat islam yang jauh dari saudara2 kita ini, sepatutnya a kita selalu doakan yang terbaik untuk keamanan dan kesejahteraan diorang, and boleh jugak kita membantu memboikot barangan2 yahudi.. antara barang2 yahudi boleh kita take note dalam web ni http://www.muslimconsumer.org.my/ppim/yahudiboikot.html  tapi, sejauh manakah kita boleh boikot2 ni? kebanyakan dari kita dah terbiasa menggunakan barang2 yahudi ni.. keperluan atau kemahuan sebenarnya yang perlu diambil kira dalm kita memilih produk2 utk diguna pakai...  contoh barang y femes kat malaysia yang salu kita guna ialah nokia( aku guna sony,weeee~~), johnson &johnson, danone, kotex, kitkat, coca cola n so on lg lah..

so.. sekarang semua nya berbalik pada hati, kita org malaysia, sama2la kita guna barang malaysia ( im trying to use it too, =) ) yang baik tu dari Allah, yang buruk tU dari diri aku sendiri..

Ilham menaip entry kali ni daripada
http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=2070

enjoy ur day!
criminalise war!
assalamualaikum...=)

No comments: