DEAR VISITOR,


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu. bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya akan dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Hassan al Basri

Kita usaha yang terbaik, Semoga Allah terima amal-amal kita =)

Jan 28, 2010

kan ku cari konkusi

salam satu malaysia. hari ni ada benda baru dalam hidup aku, tapi sebenarnya xla baru mana, saje nak share. hehe ok.back to mencari konklusi.

Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diam yang bicara
Sediam bersama
Ditemani jasad kita
(haha, tengah dengar lagu ni actually, wink2 =*)

PAGI-PAGI
aku bangun sangat awal hari ni. bersiap untuk drama kami, yang bakal dipertonoton petang hari ni jugak. dengan ahli2 group yang best, in, anis, baby, and salwa, kitorang pon bincangla sal drama bahasa arab kitorang.habis prektis drama, balik studi intro to electric eng.then naik bas pukul 11,

TENGAHARI
aku pon stat test intro ee,bolelah jawab, xlah susuah seperti yang mem aku gembar gembur kan, saje nak bagi kitorang cuak tol la mem ni,heheh aku actually mmg xminat nak blaja elektrik2 nih,even awal degree dulu aku penah kot tuka kos dari amik elektrik komunikasi ke civil engineering, huhuhu tapi oleh kerana program aku ni kena gak blaja sikitla sal benda ni,aku pon layan jewla..aku penah gak tanya soalan budus kat mem aku, " mem2, nape kitorang kena blaja elektrik2 nih, xminat ahh" hehe lebih kurang gitulah munyinye..then maam aku kata,"macamana kalau nanti kamu keje, orang soh repair bangunan, dengan wayar beselirat dalam bangunn tu, camana kamu nak handle lau kamu zero sal wayar2 tuh??"ok maam hehe konklusinya, aku kena blaja, and harus belajar and harus jugak skor, tok dapat kan balik pointer idaman aku, dean list lagi, heh, im trying harder dis sem, learn from mistake. okey.




PETANG YANG PANJANG
petang ni aku ada persembahan drama arab aku, memang layan, semua grup macam sakai. lawak gile okey. penat aku ada klasmate macam mereka. statink ngan group pisang n de gang bersama persembahan sesi taaruf mereka, then sambung dengan group aku yang banyak props (angkut segala jenis roti coz kitorang wat cite dekat restoran, serius kitorang palin briyeee hahaha). third group, group lan, lan as ustad, yang mengaja bace quran, serius mereka sgt gile, ustad pon ntah pape,hahaha tegelak aku dibuatnya kalau ingat balek=))

then group haiwan2 yang comel, hehe, xboleh blah group ni, semua bertopengkan haiwan2 kegemaran, nazrin lah paling "comel" hahah ni die..
hehe..last group, group kamil, sesi dialog=)
sket je gamba sempat amik, adoi, nyesal x mintak budak2 ni amikkan gambo..haish..







PETANG2 LAGI
setelah mbuat keputusan xnak turun handball, coz ramai yang absent ptg tadi,aku pon grak balik,sampai umah dalam pukul 5, lepak2 jap, trus g taman ngan fad,amikla 1 round taman tu, berjaya jog non stop, satu taman tasik permaisuri, setelah dekat 8 bulan aku x berjoging sebegitu, 8bulan? ye lapan bulan selepas habis asasi, huhu pemalas x aku? memang,
malas + tido + makan dengan sangat banyak = gemok segemok nya




haish, semester ini, aku perlu kurus balik, untuk mengatasi masalah kegemokan, kemalasan, dengan mencuba sumting new, handball, xpenah main kot sebelom ni, main bodo2 masa pj kecik2 dulu yelah.. haha abis round, aku da penat gle babas, (nampak sgt xfit hahaha) aku pon pegi beli makanan, lalu makan kepok lekor singgit, sengkuang limaposen, nasi lemak sebungkus, air anggor. banyak x? hahah tibe2 macam rase no use jek jog macam orang gile tadi kui3 teroknya saya!


mase nak membeli, ada benda bodoh, paling bodoh penah jadi kat aku, disalahkan atas benda yang x masuk akal, 17 biji nasik, nak disiapkan dalam masa 10 minit?? bodoh sebodohnya, langsong xmemahami, coz sesungguhnya beliau takkan faham, and terus nak memarah orang tak tentu pasal, aku tension okey!fullstop!


maaf teremo sekejap, xperlu fahamlah kenapa aku emosional, huh, amik nafas, gelak balik,hehe=))

MAGHRIB
aku tido dengan ketensionan tadi,

ISYAK
sambung tido lagi

11 MALAM
waktu sepatutnya aku studi coz quiz math n statics, aku terus tido

1.15PAGI
baru terjaga and sekarang tengah tiping blog ni, huhu, konon2 nak cari bahan assgmen, mengada2 bukak blog, and blogwalking~~huhu

pukul 3 dah ni.. aku xtido lagi,hahaha, siyes xbleh tdo weh..
huhu.. klah, nak study!assalamualaikum

No comments: